Poniedziałek, 18 listopada 2019. Imieniny Klaudyny, Romana, Tomasza

Przygotowanie organizmu do jesieni

2014-09-18 08:46:18 (ost. akt: 2014-09-18 09:03:17)

Autor zdjęcia: calistaa.com

Jesień jest porą roku, dla której charakterystyczne są częste zmiany pogody i znaczne wahania temperatury powietrza. Czynniki te sprawiają, że jesteśmy podatniejsi na „złapanie” grypy lub przeziębienia.

Jakie produkty najmocniej wspomagają układ immunologiczny?

Czosnek- jest naturalnym antybiotykiem. Dzięki właściwościom przeciwzapalnym i przeciwbakteryjnym jest świetny do zwalczania pierwszych objawów infekcji.

Imbir- znakomity na przeziębienia. Działa przeciwirusowo, przeciwbakteryjnie, przeciwzapalnie, przeciwgrzybiczo.

Ananas- zawiera naturalną substancję nazywaną bromeliną, o właściwościach likwidujących katar i drobnoustroje.

Cytryna- ma w sobie bardzo dużo witaminy C i działa antyseptycznie.

Cynamon i pieprz cayenne- działają oczyszczająco i podczas infekcji dróg oddechowych ograniczają ilość wydzielanego śluzu.

Jak się odżywiać?
- dania zawierające warzywa (kotleciki warzywne, warzywa duszone, zupy),
- kasze działające termostabilizująco oraz bogate w cynk (pełne zboża, kasza jaglana, kasza gryczana, fasolka mung, zielony groszek),
- warzywa zawierające witaminy z grupy B (dynia, kiełki, cukinia, bakłażan),
- owoce bogate w witaminę C czarna porzeczka, owoc dzikiej róży),
- tłuszcze nienasycone nasiona i pestki),
- bardzo ważne są produkty wzmacniające mikroflorę układu pokarmowego, czyli kiszone ogórki, kiszona kapusta, zakwas buraczany, gdyż silna flora bakteryjna jest jednym z głównych filarów poziomu odporności.

K.P.

Polub nas na Facebooku:

Zobacz także

Komentarze (0)

Dodaj komentarz Odśwież

Dodawaj komentarze jako zarejestrowany użytkownik - zaloguj się lub wejdź przez FB